HEB JIJ VRAGEN? SCROLL NAAR BENEDEN!

Op deze pagina vind je antwoorden op zowel algemene vragen, als vragen voor uitzendkrachten en zzp’ers.

Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Bel of mail ons dan vooral!

Algemene Vragen

Jullie hebben meerdere email-adressen, welke email-adres moet ik gebruiken?

Wij hebben een aantal email-adressen. Kijk hieronder welke voor jou van toepassing is.

  • doc@lemon-group.nl; gebruik dit email-adres als je ons documenten wilt mailen bijvoorbeeld ten behoeve van het opmaken van een arbeidscontract of zzp bemiddelingsovereenkomst + opdracht van werk.
  • werkbon@lemon-group.nl; gebruik dit email-adres enkel voor het versturen van jouw ondertekende werkbonnen, facturen en eventuele bonnen van parkeerkosten.
  • admin@lemon-group.nl; heb jij vragen over bijvoorbeeld betalingen of openstaande facturen? Gebruik dan het email-adres admin@lemon-group.nl.

Wij doen ons uiterste best vragen binnen 24 uur te beantwoorden. Kan jouw vraag niet zo lang wachten? Bel ons dan tussen 09:00 en 17:00 op 020-810 07 80.

Hoe is jullie telefonische bereikbaarheid?

Voor administratieve vragen zijn wij telefonsich bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 op 020 – 810 07 80.

In het geval van vragen over werk kan je ons vanaf 06:00 morgens bellen op ons plan-nummer: 06 12 29 91 23. Mocht er ’s avonds of in het weekend iets dringends zijn en er wordt niet door ons opgenomen, stuur dan een Whatsappje of smsje. Indien noodzakelijk word je zo spoedig mogelijk teruggebeld of krijg je via WhatsApp of sms reactie.

Hoe meld ik mij ziek?

Je dient je telefonisch bij ons ziek te melden op dit telefoonnummer: 06 12 29 91 23. Ziekmeldingen via sms of WhatsApp worden niet geaccepteerd!

Moet ik in het bezit zijn van het VCA certificaat om via Lemon aan het werk te gaan?

Dit is afhankelijk van wat onze klanten van ons en onze vakkrachten eisen. Of het in bezit hebben van een VCA certificaat verplicht is kan zowel klant als project afhankelijk zijn. Dit wordt voorafgaand aan de start van het werk door Lemon beoordeeld en met jou gecommuniceerd. Indien een VCA certificaat verplicht is en jij deze nog niet hebt, kan het dus zijn dat je alsnog op korte termijn je VCA moet halen om bij de betreffende klant of op het betreffende project aan de slag te kunnen. Bij het boeken van het VCA tentamen kunnen wij je uiteraard helpen.

Vragen voor Uitzendkrachten

Wanneer krijg ik mijn salaris uitbetaald?

Je salaris van de gewerkte uren van de week ervoor wordt wekelijks op donderdag overgemaakt.

Waar kan ik werkbonnen downloaden?

Nederlandse en Engelse werkbonnen download je hier: http://www.lemon-group.nl/lemon-downloads/

Waar moet ik mijn ondertekende werkbon naar toe mailen?

Door onze opdrachtgever ondertekende werkbonnen dien je te mailen naar werkbon@lemon-group.nl. Doe dit uiterlijk voor dinsdag 12:00 na de gewerkte week. Mail je je ondertekende werkbon later, dan wordt hij niet die week verwerkt maar meegenomen naar de week erna. Werkbonnen ZONDER handtekening van onze opdrachtgever worden niet geaccepteerd en geven geen recht op betaling van salaris.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn uitzendcontract ontvang?

Nadat we jouw aanmelding hebben ontvangen, ontvang je binnen 48 uur van ons een arbeidsovereenkomst.
Voor het opmaken van een contract hebben wij o.a de volgende documentatie / informatie nodig van je:

  • Kopie ID bewijs (voor- en achterkant). Let op; er mogen geen vingers op het ID bewijs staan
  • NAW gegevens
  • Mobiel nummer & Email-adres
  • Sofinummer
  • Geldig VCA certificaat (indien dit verplicht is voor het project waar je aan het werk gaat)

Let op; zonder ondertekende arbeidsovereenkomst wordt geen salaris uitbetaald. De arbeidsovereenkomst ontvang je ter ondertekening per email zodat je via je mobiel, tablet of computer kan tekenen. Digitaal tekenen is snel, makkelijk en wettelijk bindend.

Ik wil graag bij jullie werken. Waar stuur ik mijn documenten naar toe?

Alle documenten en informatie kan je mailen naar doc@lemon-group.nl. Nadat alle benodigde informatie is ontvangen en verwerkt, kan de arbeidsovereenkomst worden opgemaakt. Binnen 48 uur ontvang je deze per email ter ondertekening.

Ik heb mijn laatste werkdag via Lemon gemaakt. Wanneer worden mijn opgebouwde reserveringen uitbetaald?

6 weken na jouw laatst gewerkte dag worden jouw opgebouwde reserveringen standaard uitbetaald. Hier hoef je geen actie voor te ondernemen. Mocht je er toch vragen over hebben, bel ons dan tussen 09:00 en 17:00 op telefoonnummer 020 – 810 07 80.

Vragen voor ZZP'ers

Hoe snel betaalt Lemon mijn factuur?

Onze standaard betalingstermijn voor facturen is 4 weken. Wij betalen alleen op vrijdagen. Wil jij je facturen sneller betaald krijgen dan 4 weken? Na 1, 2 of 3 weken? Dat kan! Neem dan contact op met onze administratie voor het maken aangepaste betalingsafspraken. Bel dan naar 020 – 810 07 80 of mail naar admin@lemon-group.nl
 
 
Let op: facturen worden alleen betaald indien je door de klant ondertekende werkbonnen naar ons hebt gemaild EN de bemiddelingsovereenkomst en opdracht van werk door jou getekend zijn. Mist een van deze, dan wordt niet overgegaan tot betaling van jouw factuur totdat alles in orde is.

Waar mail ik mijn factuur naar toe?

Facturen mail je naar werkbon@lemon-group.nl in combinatie met de door de klant ondertekende werkbon.

Betalen jullie parkeerkosten? Zo ja, hoe krijg ik deze terug?

Dit is afhankelijk van de opdrachtgever waarvoor je aan de slag gaat. Als onze opdrachtgever parkeerkosten vergoed, dan dien je deze wekelijks aan ons door te facturen. LET OP: parkeerbonnen of een uitdraai van bijvoorbeeld Parkmobile moeten met de factuur worden meegestuurd. Zonder deze bijlagen worden parkeerkosten niet vergoed.

Ik wil door Lemon naar een opdrachtgever worden bemiddeld. Hoe werkt dit?

Wij bemiddelen zzp’ers naar opdrachtgevers in de bouw en afbouw. Dit doen wij op basis van een Bemiddelingsovereenkomst die eenmalig wordt getekend, en Opdrachten van Werk die per project van toepassing zijn.

ZZP’ers dienen de volgende documenten / informatie aan te leveren:

  • Kopie ID bewijs (voor- en achterkant)
  • Kopie uittreksel Kamer van Koophandel, niet ouder dan 7 maanden
  • BTW nummer
  • Kopie polis aansprakelijkheidsverzekering
  • Kopie VCA-Vol certificaat of het VCA nummer

Zodra wij deze documentatie hebben, kunnen wij jou de benodigde overeenkomsten ter ondertekening per mail toesturen.

WORDT JOUW VRAAG NIET BEANTWOORD?

BEL OF MAIL ONS!